OPEX vs CAPEX, або чому операційні витрати на ІТ виглядають більш привабливими ніж капітальні?

За останні роки все більше компаній користуються послугами сторонніх IT-компаній для розбудови, підтримки та захисту своєї ІТ-інфраструктури та переходять у хмарні сервіси. Хоча власна IT-інфраструктура, на перший погляд, більш приваблива з точки зору економії коштів та контролю, у випадку частих змін на ринку та загальної ситуації в нашій країні, такий підхід далеко не завжди виявляється правильним. Так чому саме OPEX, а не CAPEX?

Першим фактором цілком очікувано є гроші. Гроші повинні працювати – це знають всі. Вкладена сума грошей у розвиток власної ІТ-інфраструктури, у випадку її інвестування, може перевершити усі економічні очікування від володіння останньою. Іншими словами, умовна тисяча на початку року цілком може стати мільйоном наприкінці. Як кажуть – Money Makes Money!

Другий фактор – це цілковита передбачуваність. У випадку повного розуміння ваших витрат, бюджетування стає значно простішим. Ви сплачуєте за ІТ-послуги фіксовану суму щомісяця та не залежите від несподіваних додаткових витрат на ремонт, або придбання нового обладнання у разі виходу його з ладу. Вам не потрібно думати про оновлення вашого обладнання через декілька років, заздалегідь планувати якісь ймовірні майбутні витрати, бо всі ці проблеми перекладаються на вашого постачальника IT-послуг.

Третім важливим фактором є ваша значно більша гнучкість. Наприклад: ваш бізнес пішов угору, ви відкриваєте нові офіси, або представництва по всій країні та в певний момент розумієте, що наявна ІТ-інфраструктура вже не відповідає вашим зростаючим вимогам. В моделі CAPEX придбання додаткової кількості обладнання зазвичай виявляється не тільки дорожчим «задоволенням» із розрахунку за одиницю, але й може призвести до небажаної різноманітності обладнання, що швидше за все позначиться на стабільності роботи, надійності та захищеності вашої ІТ-інфраструктури. Протилежний варіант – скорочення бізнесу, коли постає питання зменшення надлишковості наявної ІТ-інфраструктури. Це стосується не тільки кількості та потужності обладнання, що більше не використовується у повному обсязі, але й, на жаль, співробітників відповідних відділів, яких доводиться скорочувати.

На противагу CAPEX, в моделі OPEX все значно простіше. Вам непотрібно шукати нових, або скорочувати своїх співробітників, не потрібно купувати нове, або думати, що робити з наявним обладнанням. Все що вам потрібно – це подати заявку на збільшення, або зменшення обсягу послуг. Тобто модель OPEX дозволяє значно швидше реагувати на будь-які зміни, використовувати та платити тільки за те, що вам потрібно на даний момент.

У будь-якому разі, вибір між OPEX або CAPEX моделями витрат на ІТ потребує виваженої оцінки. OPEX-модель дає вам більшу гнучкість у веденні бізнесу, повну передбачуваність витрат та економить ваш час. З іншого боку, CAPEX-модель таки може бути більш вигідною, але тільки при одній умові – ви точно знаєте та впевнені у тому як саме буде розвиватися ваш бізнес впродовж наступних років.

Дивіться також

Докладніше

Новини

Як переконатися у надійності компанії – постачальника послуг інформаційної безпеки?

Усі ми знайомі із словом «кібератака» та неодноразово чули про випадки втручання в інформаційний простір підприємств з метою дестабілізації роботи та/або заволодіння зловмисниками інформацією, що містить конфіденційні дані.

Докладніше

Новини

Який інтернет потрібен для успішного бізнесу?

Інтернет для бізнесу: які ваші очікування? Швидкий, насамперед. Надійний. І авжеж, захищений. Останнє просто не можна ігнорувати, тому що сьогодні  український бізнес будь-якої спрямованості та будь-якого масштабу як ніколи раніше знаходиться під загрозою хакерських атак. Найчастіше мета кіберзлочинців — викрадення конфіденційної корпоративної інформації через вторгнення до мережі. Це стає можливим, коли встановлене обладнання та програмне